سد معبر به نام امام حسین (ع) در خرمشهر

سمن
فرهنگی اجتماعی
روز دانشجو مبارکباد ./

دانشجو روزت مبارک

به زودی

 سد معبر در خیابان 40متری خرمشهر بعنوان خیابان اصلی و مرکزی شهر توسط یکی از هیئات عزاداری یکی از مشکلات حل نشده ای است که در خرمشهر مزمن شده است .

هیئت مورد نظر هر سال با گذاشتن منبری کنار خیابان پیاده رو را تسخیر کرده و خیابان را با استفاده از فرش پهن میکند و عبور و مرور را برای ساعتهای متوالی مانع میشود .

  

 
معبر همانطور که از نامش پیداست به معنی محل عبور می‌باشد و اصطلاحاً به محلی اطلاق می‌گردد که از آن برای عبور و مرور استفاده می‌شود و در اثر تفکیک اراضی موضوع ماده 101 قانون شهرداری ایجاد می‌گردد. سد معبر به هر عملی اطلاق می‌شود که باعث انسداد معابر عمومی می‌گرددبه طوریکه عبور و مرور از آنها به طور دائم یا موقت غیرممکن یا دشوار گردد.

طبق ماده 101 قانون شهرداری ایران «معابر و شوارع عمومی که در اثر تفکیک اراضی احداث می‌شود متعلق به شهرداری است و شهرداری در قبال آن به هیچ عنوان وجهی به صاحب آن پرداخت نخواهد کرد    در جایی دیگر در تبصره 6 ماده 96 قانون شهرداری ایران نیز «اراضی کوچه‌های عمومی و میدان‌ها و پیاده روها و خیابان‌ها و به طور کلی معابر و مسیر رودخانه‌ها و نهرها و مجاری فاضلاب شهرها و باغهای عمومی و گورستان‌های عمومی و درخت‌های معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر که مورد استفاده عموم است ملک عمومی محسوب و در مالکیت شهرداری است .

در واقع شهرداری موظف است از معابر به عنوان یک ملک عمومی حفاظت کند و همواره آن را برای استفاده عموم آماده نگهداشته و از تجاوز اشخاص نسبت به آنها جلوگیری نماید. استفاده از معابر عمومی، میدان‌ها، پارکها و باغهای عمومی حق طبیعی هر شهروند می‌باشد و هیچکس نمی‌تواند مانع این استفاده مشروع گردد . در واقع طبق اصل 40 قانون اساسی ایران «هیچکس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد ».

 

بنده از شهردار محترم و تلاشگر خرمشهر جناب آقای دکتر حویزاوی خاضعانه تقاضا می کنم از طریق باز کردن این معبر مجددا" آرامش تردد را به شهروندان خرمشهری بازگردانندو مانع ایجاد یک بدعت و فرهنگ غلط در شهر شوند . 
 
واقعا" اگر بدلیل این سد معبر ماموران اطفاء حریق نتوانند خانه ای که دچار حادثه آتش سوزی شده است را به سرعت خاموش کنند و یا خانمی که در شرف وضع حمل است سقط جنین نماید و یا بیمار قلبی کارش به سکته برسد چه جوابی برای خدا خواهیم داشت و با چه رویی خود را حسینی بنامیم ؟
آیا عدم رسیدن به موقع پلیس برای رفع یک درگیری سرعت عمل نمیخواهد ؟
 


نظرات شما عزیزان:

علي
ساعت18:46---1 دی 1392
باسلام

وقتي كساني مثل سيد رضا و بعضي ازهيئتي ها پيدا بشن كه سد معبر و بي قانوني رو مسائل امام حسين ميدونن

بقول آرام بايد مسولان مربوطه مواخذه بشن

ممنون ازحسن توجه شما


پاسخ:سلام علی جان خوب درد ما همینه ما دوست داریم تا ابد مدیریت در خرمشهر عشایری و با رابطه باشد دوست نداریم چیزی به نام قانون بین ما حکم کند حق مردم رو سلب میکنیم به نام امام حسین و ...از حسن نظر حضرتعالی تشکر میکنم.


سید رضا
ساعت11:48---19 آبان 1392
باسلام وخسته نباشید خدمت جنابعلی لطفا به مسال امام حسین دخالت نکنید
پاسخ:عليكم السلام جناب سید رضا فکر نکنم حرف دور از منطقی طرح شده باشه امام حسین (ع) راضی به قانون شکنی و ایجاد مزاحمت برای مردم هست؟آیا اگر کسی براثر سد معبر شما جان خود را از دست بدهد چه کسی جبران ما فات میکند ؟دوست من امام حسین هم مال شماست هم مال ما ولی نظم و قانون لازم الاجراست حتی در خانه خدا .باتشکر


آرام
ساعت13:49---18 آبان 1392
سلام جناب موتورچی حرف شما درست و منطقی ولی ما بجای اینکه بیایم صاحبان تکیه را اول مواخذه کنیم برویم و مدیران مربوطه را مواخذه کنیم مگر قانون وجود ندارد؟مگر فرماندار و شهردار و شورا و ... به موجب قانون وضع نشده اند چرا خود همین ها از بروز چنین مواردی جلوگیری نمیکنند.اول باید از مدیران خواست برادر زحمتکش-ولی جای تشکر از شما جای خود دارد .
پاسخ:علیکم السلام آقا یا خانم آرام حرف و نظر شما رو تایید میکنم و من هم به همین خاطر از شهردار محترم تقاضای رسیدگی عاجل کردم . از شما متشکرم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
آخرین مطالب